Treceți la conținutul principal

Angajatii ANAF nu cer bon fiscal

Desi nu pierde nicio ocazie sa se lege de paiul din ochiul contribuabililor, Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) nu vede barna din ochiul propriu. Astfel, evaziunea fiscala infloreste la nici 20 de metri de intrarea in sediul institutiei din strada Apolodor numarul 17, acolo unde un chiosc improvizat, plasat pe spatiul verde din apropiere, desfasoara nestingherit de nimeni activitati comerciale fara sa respecte cerintele minime impuse de ANAF in cazul unor astfel de activitati. Desi majoritatea clientilor buticului de tabla albastra este formata din angajati ai ANAF si ai Ministerului Finantelor Publice, vanzatoarea elibereaza bon fiscal pentru produsele achizitionate doar in urma cererii exprese formulate de catre client. Si, cum angajatii ministerului si ai Agentiei sunt aproape de fiecare data mult prea grabiti sa se intoarca la locul de munca, de cele mai multe ori ei uita sa ceara bonul fiscal, ceea ce ii face sa devina participanti directi la economia subterana, respectiv sa alimenteze evaziunea fiscala ce face ca veniturile incasate la Bugetul statului sa fie atat de mici. Mentionam ca Legea nr. 64/2002 pentru aprobarea OUG nr. 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale prevede ca „neemiterea bonului fiscal pentru toate bunurile livrate sau serviciile prestate”, precum si „nepredarea bonului fiscal clientului de catre operatorul aparatului de marcat electronic fiscal” constituie contraventii si sunt sanctionate cu amenda.

Articol publicat de mine in "Financiarul" in data de 12 mai 2009:
http://www.financiarul.com/articol_26177/angajatii-anaf-nu-cer-bon-fiscal.html

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Opinia publică

extras din lucrarea mea de disertaţie, ''Argumente ale presei româneşti de după 1989 în sprijinul teoriei "spirala tăcerii" (cercetare: criza gripei aviare)'', susţinută la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative, Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice, Bucureşti, 2007, conducători ştiinţifici Prof. univ. dr. Paul Dobrescu şi Lector univ. drd. Nicoleta Corbu. 1. Opinia publică – imposibilitatea unei definiţii general acceptate Opinia publică este unul dintre cele mai importante şi de durată concepte menţionate în cadrul ştiinţelor sociale, având o largă aplicare atât în psihologie, sociologie, istorie, cât şi în ştiinţele politice şi cercetările făcute asupra comunicării. Conceptul de opinie publică se bucură de o largă preocupare venită din plan social, dar şi de un interes major manifestat de mediile ştiinţifice şi intelectuale în ceea ce îl priveşte. Idei despre opinia publică pot fi găsite în filosofia secolului al XVIII–lea, în lit...

Mass media şi spirala tăcerii. Opinii majoritare. Opinii minoritare

III DINAMICA OPINIEI PUBLICE extras din lucrarea mea de disertaţie, ''Argumente ale presei româneşti de după 1989 în sprijinul teoriei "spirala tăcerii" (cercetare: criza gripei aviare)'', susţinută la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative, Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice, Bucureşti, 2007, conducători ştiinţifici Prof. univ. dr. Paul Dobrescu şi Lector univ. drd. Nicoleta Corbu. 1. Fabricarea ştirilor: construcţia socială a realităţii. Agenda media http://ionalecsandru.blogspot.com/2008/01/fabricarea-tirilor-construcia-social.html 2. Mass media şi spirala tăcerii. Opinii majoritare. Opinii minoritare Mass media nu au doar capacitatea de a stabili ceea ce este important, ele stabilesc, simultan, ce este important şi legitim. Mai mult, mijloacele de informare în masă chiar conferă legitimitate, atrag atenţia asupra unor aspecte de o importanţă uneori discutabilă, aruncând altele în obscuritate. Mass media au capacitatea de a ...

Cacealmaua gripei aviare

extras din lucrarea mea de disertaţie, ''Argumente ale presei româneşti de după 1989 în sprijinul teoriei "spirala tăcerii" (cercetare: criza gripei aviare)'', susţinută la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative, Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice, Bucureşti, 2007, conducători ştiinţifici Prof. univ. dr. Paul Dobrescu şi Lector univ. drd. Nicoleta Corbu. IV STUDIU DE CAZ 1. Premise. Prezentarea crizei gripei aviare din România (opinii majoritare) Procesul de spirală a tăcerii ia naştere atunci când mecanismele de formare a opiniei publice urmăresc anumite tendinţe. Se poate vorbi de existenţa spiralei tăcerii atunci când o majoritate care este considerată minoritate va cunoaşte în viitor un declin, sau când o minoritate percepută ca majoritate înregistrează un proces de extindere. Dacă membrii unei majorităţi nu au încredere în menţinerea opiniei majoritare şi în viitor, opinia respectivă va cunoaşte o tendinţă de scădere, în timp...