În cazul clipului ,,Oreo - Ritual” apelul la instinctul matern (sau, cu voia dumneavostră, patern) a avut rezultate foarte spectaculoase. Astfel, vrăjite de gângurerile pline de farmec ale micului consumator de biscuiţi din reclamă, ambele categorii de public ţintă au reacţionat cât se poate de prompt. De o parte părinţii, care pot fi auziţi peste tot, în case, la cinema, în mijloacele de transport în comun şamd vorbind despre cât de drăgălaş este cel mic, mai ales că ,,sigur este băiatul actorului din reclamă, că seamănă cu el” şi fiind gata oricând să cumpere biscuiţi Oreo odraslelor lor doar pentru a repeta scena tandră din clip. De cealaltă parte, copiii, care recită în continuu, aproape ritualic, formula magică din reclamă: ,,răsuceşti, lingi crema, bagi în lapte şi mân’nci”. În urma unui asemenea succes la public, aproape că este în plus USP-ul ,,biscuiţii preferaţi ai laptelui”, care trece mai degrabă neobservat, la finalul spotului publicitar. Mai ales că succesul este asigurat şi în rândul responsabililor de la micile magazine de cartier care, aproape fără excepţie, au plasat biscuiţii „Oreuro” în cele mai avantajose poziţii de vânzare. ,,Oreo - Ritual” se dovedeşte astfel un clip care, deşi realizat cu buget mic, de criză, are efecte benefice evidente asupra produsului pe care îl reprezintă. Punct ochit, punct lovit.
extras din lucrarea mea de disertaţie, ''Argumente ale presei româneşti de după 1989 în sprijinul teoriei "spirala tăcerii" (cercetare: criza gripei aviare)'', susţinută la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative, Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice, Bucureşti, 2007, conducători ştiinţifici Prof. univ. dr. Paul Dobrescu şi Lector univ. drd. Nicoleta Corbu. 1. Opinia publică – imposibilitatea unei definiţii general acceptate Opinia publică este unul dintre cele mai importante şi de durată concepte menţionate în cadrul ştiinţelor sociale, având o largă aplicare atât în psihologie, sociologie, istorie, cât şi în ştiinţele politice şi cercetările făcute asupra comunicării. Conceptul de opinie publică se bucură de o largă preocupare venită din plan social, dar şi de un interes major manifestat de mediile ştiinţifice şi intelectuale în ceea ce îl priveşte. Idei despre opinia publică pot fi găsite în filosofia secolului al XVIII–lea, în lit...
Comentarii
Trimiteți un comentariu