Treceți la conținutul principal

MixHell & drumming heaven

În noaptea de vineri spre sîmbătă am fost la cel mai inedit concert la care am participat pînă acum. M-am dus să îl văd pe Igor Cavalera cum dă cîntare în club Fabrica, dimpreună cu soția sa și proiectul lor electro. Nu explicitez cine este Igor Cavalera – cine știe, cunoaște. Pe bilet scria că toată paranghelia începe la ora 20:00, așa că pe la 9 m-am prezentat cumințel la intrare, gata să primesc cu inima deschisă prima mea experiență electro live. În fine, nenorocirea a fost că la ora aia de-abia începeau cîntările din deschidere, așa că ne-au chinuit, timp de trei ore, de la 9 la 12, ca pe hoții de cai, pe mine și pe ceilalți 10, maxim 15 metaliști care venisem să îl vedem pe Cavalera în acțiune. După trei ore de muzică electro îndeajuns de monotonă să îl facă și pe cel mai calm om din lume să se urce pe pereți, iaca, odată ce se dă o perdea din spatele scenei la o parte și de după ea apar chiar Igor Cavalera și soția, respectiv, MixHell. Am uitat să spun că audiența era formată din 40, hai, cu indulgență, 50 de oameni, cu tot cu personalul localului și cu cei acreditați la eveniment. Între cei prezenți, și o mînă de metaliști cumsecade, care și-au călcat pe inimă și pe prejudecăți și au venit pe teren străin, doar pentru a-și putea vedea idolul de aproape. În afară de roackări, ceilalți habar nu aveau cine e Cavalera și se uitau mirați de ce, înainte de concert, se îmbulzeau niște cetățenii cu plete să se pozeze cu un altul, care stătea liniștit la o masă cu soția și sorbea tacticos dintr-un pahar Prigat de portocale. Igor a fost răbdător, a dat autografe și s-a pozat cu noi, încercînd în același timp să ne convingă de faptul că el nu este chiar Igor Cavalera, tobarul din Sepultura și unul din cei mai buni bateriști din aria metal, ci un cetățean venit incognito cu soția să presteze muzică electro. A ținut chiar să precizeze că de-acum încolo el vrea să cînte doar cu cei pe care îi iubește, respectiv, soția, fratele și nepoții, deci cei care se gîndesc la o reunire a lui cu Andreas și Paulo Jr. trebuie să își ia, cel puțin deocamdată, gîndul de la asta.


Concertul propriu-zis


Igor și soția chiar au cîntat electro. Cavalera la platane e la fel de grațios ca un elefant într-o vitrină cu bibelouri, ca să folosesc un clișeu. Mie unul mi s-a părut de-a dreptul penibil pe alocuri și nu pot să nu mă gîndesc decît că e un mare păcat de cunoștințele și talentul lui de tobar să se irosească în felul ăsta. Mai ales că, în cele 4 reprize de aproximativ 10 minute în care a intrat la tobe și a fost din nou în elementul lui, am putut vedea animalul dezlănțuit care a făcut din el obiectul admirației pentru foarte mulți din cunoscătorii genului metal. Dealtfel, pe toată durata concertului, vreo 8-9 metaliști, printre care mă aflam și eu, nu am făcut decît să îi arătăm toba și să îi facem semn să își vadă năibii de treabă și să lase mixerele în pace. Mai mult decît atît, unul din grupul strîns ca un monolit în jurul colțului de scenă în care se afla toba, a scris pe o hîrtie numele lui Igor și o săgeată către locul în care trebuia să se afle, respectiv, către tobă, și a ținut o bună bucată de vreme hîrtia deasupra capului. Cînd, în sfîrșit, Cavalera lua bețele în mînă, noi, metaliștii, îl primeam cu răcnete și urale, ca în reclama aia la bere, stîrnind mai degrabă fluierături din partea celorlalți. În schimb, cînd era Igor la mixere, restul audienței era în extaz (presupun că le plăcea ce meșterea el ecolo), iar pletoșii din colțul scenei erau mai degrabă apatici. Și așa am ținut-o timp de trei ore. Noi cu ,,Igor treci la tobe”, ăilalți cu „Igor fă-ne să dansăm”. Una peste alta, tot respectul pentru băieții care s-au aflat acolo în noaptea aia, și mă refer la metaliști, desigur. Ei, împreună cu scurtele reprize în care am avut posibilitatea să îl văd de foarte aproape pe Cavalera cum rupe toba (și ce tehnică incredibilă are să facă asta), m-au făcut să nu regret, pînă la urmă, lungile ore de mixing hell.










Şi, cu voia dumneavostră, autorul acestei relatări absolut subiective.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Opinia publică

extras din lucrarea mea de disertaţie, ''Argumente ale presei româneşti de după 1989 în sprijinul teoriei "spirala tăcerii" (cercetare: criza gripei aviare)'', susţinută la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative, Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice, Bucureşti, 2007, conducători ştiinţifici Prof. univ. dr. Paul Dobrescu şi Lector univ. drd. Nicoleta Corbu. 1. Opinia publică – imposibilitatea unei definiţii general acceptate Opinia publică este unul dintre cele mai importante şi de durată concepte menţionate în cadrul ştiinţelor sociale, având o largă aplicare atât în psihologie, sociologie, istorie, cât şi în ştiinţele politice şi cercetările făcute asupra comunicării. Conceptul de opinie publică se bucură de o largă preocupare venită din plan social, dar şi de un interes major manifestat de mediile ştiinţifice şi intelectuale în ceea ce îl priveşte. Idei despre opinia publică pot fi găsite în filosofia secolului al XVIII–lea, în lit

KITSCH-ul şi modernitatea

( după Matei Călinescu, Cinci feţe ale modernităţii) Una dintre caracteristicile epocii noastre este aceea că am început să ne obişnuim cu schimbarea. Chiar şi experimentele artistice cele mai extreme par a stîrni prea puţin interes sau entuziasm. Imprevizibilul a devenit previzibil. Dacă modernitatea a orchestrat apariţia unei ,,estetici a surprizei’’, momentul de faţă pare a guverna totalul ei faliment. Astăzi, cele mai diverse produse artistice, acoperind toată gama, de la esoteric-sofisticat la kitsch-ul pur, îşi aşteaptă unele lîngă altele, în ,,supermarketul cultural’’, consumatorii respectivi. Estetici care se exclud una pe alta coexistă într-un şah etern, nici una nemaifiind în stare să preia cu adevărat conducerea. Cei mai mulţi analişti ai artei contemporane sînt de acord că lumea noastră este o lume pluralistă, în care orice este îngăduit din principiu. În cursul primei jumătăţi a secolului al XIX-lea a apărut o sciziune ireversibilă între modernitate în sens de etapă în

Intemeierea statului Israel

1. Premise Lupta pentru dominatie si sfere de influenta in regiunea dintre Mediterana si marele Golf al petrolului a inceput inca de acum doua secole, cand teritoriile respective apartineau Imperiului Otoman. Prin pozitia sa strategica deosebita, facand legatura intre trei continente, Orientul Mijlociu a suscitat permanent interesul marilor imperii ale timpului, fiecare dintre acestea cautand sa se interfereze si sa acapareze cat mai mult spatiu in regiune, odata cu destramarea asteptata a Imperiului Otoman. Rezultatul primului razboi mondial a dat castig de cauza Marii Britanii si Frantei, care au preluat mostenirea otomana sub forma “mandatului” si a “protectoratelor” asupra celei mai mari parti din regiune, ignorand complet aspiratiile de libertate si independenta ale popoarelor ce traiau in aceasta parte a lumii. Imediat dupa cel de-al doilea razboi mondial, Franta a disparut de pe scena Orientului Mijlociu, iar pozitiile Marii Britanii s-au diminuat continuu, harta politic